Welcome

Welcome
Posts tonen met het label distress ink. Alle posts tonen
Posts tonen met het label distress ink. Alle posts tonen

zondag 14 december 2014

Thank God it's Christmas SIWAS

Hallo allemaal!

Ik zie ineens dat ik mijn Lay Out voor Scrap it with a Song  hier nog niet eens geplaatst heb! En het was nog wel mijn beurt om een uitdaging te bedenken...

Mijn bijdrage voor de uitdaging was voor 'Thank God it's Christmas' van Queen. Queen is echt één van mijn meest favoriete bands ever, en dit vind ik dan ook een heel mooi Kerstliedje. Ik heb de songtekst in de journalling verwerkt:



Omstandigheden hebben gemaakt dat de Lay Out ook voor dit jaar wel weer van toepassing was, en zeker recent hebben we behoorlijk wat verdriet te verwerken gehad. Maar gelukkig, het is bijna Kerst! 

Ik hoop dat ik snel de scrapzin weer helemaal te pakken krijg, en dat ik snel weer meer heb om te laten zien!

Tot snel! 

donderdag 2 oktober 2014

Een canvas-opdracht..

Hallo allemaal!

Van een collega kreeg ik de opdracht om een canvas te maken voor haar moeder. 3 foto's, zwart-wit met rood als accentkleur. Een hele leuke uitdaging, dus daar heb ik dan ook met plezier aan gewerkt. Dit is het uiteindelijke resultaat:


Ik ben begonnen met een canvas van 50x70 cm. Deze heb ik grijs geschilderd, express een beetje ongelijkmatig om wat diepte er in te krijgen. Vervolgens heb ik met gipsverband in de hoeken een reliëf gemaakt, en dit met structuurpasta nog wat bijgewerkt. Dit heb ik weer geschilderd, ik heb de verf expres niet helemaal gemengd zodat het niet te effen zou worden. Nadat het droog was heb ik gestempeld met inkt en gesso en met structuurpasta en masks nog wat meer reliëf aangebracht. Dit heb ik weer bewerkt met inkt en perfect pearl voor een heel subtiel glimmertje. 

Tot zover de ondergrond, hierna was het tijd voor verschillende designpapiertjes van Echo Park en 7 Gypsies, wat lint en natuurlijk washitape. Een paar taartrondjes maken de ondergrond af. Bij de bouwmarkt har ik een dun 'lijstlatje' gehaald, deze heb ik op maat gezaagd en met zwarte hoogglanslak overgespoten. Zo heb ik de foto's dus 'ingelijst' zodat ze er extra uitspringen. Verschillende bloemen, hartjebedels, brads, sterren klokken en dewdrops maken de canvas af. 


 Echt superleuk om te doen, je weet nooit precies hoe het gaat worden. Nu maar hopen dat degene die het krijgt er blij mee is!


Hier nog 2 detailfoto's...



Dit was het eerst weer, zeer binnenkort weer meer!!!


woensdag 17 september 2014

My experiment

Hallo allemaal,

Op mijn vorige blogpost liet ik al weten dat ik helemaal in de mood was om lekker te scrappen en druk aan het experimenteren was met een Lay Out... En hier dan het resultaat. Heerlijk dat kliederen, spelen met kleuren, vormen, materialen. I love it!

Hi everyone,

On my last blogpost I wrote already that I am totally in the mood of scrapping today, and that I had begun on a new experiment with a Lay Out. Here the result of that. I love so much playing with different colours and materials! 



Met deze Lay Out wil ik meedoen met een aantal challenges:
With this Lay Out I want to enter a couple of challeges:

Allereerst Scrap Around The World met dit prachtige moodboard. Ik heb geprobeerd een romantische sprookjessfeer te creeren met subtiele glimmers van de glimmermist en de kleuren van de boeken. Ook heb ik wat vintage embellies gebruikt.

At first Scrap around the World with this lovely moodboard. I've tried to create a romantic 'fairytalestyle' with a shimmer of glimmermist and the colours of the books. A also added some vintage embellishments.


Ook het moodboard van Scrapplezier ligt deze maand wel een beetje in dezelfde stijl.. Rozen, boeken, beetje vintage. Ik heb de rozen en de boekenpagina's terug laten komen op de Lay Out.

The moodboard of 'Scrapplezier' is also a little bit in the same style I think.. I used some (pink) roses and bookpages on my Lay Out.



Paperwings: Ik heb lint gebruikt onder de foto, en twine om de cirkel om de foto te maken.

Paperwings: I used ribbon below the picture, and twine to make a circle around the picture.


Scrap it girl: De dots en hartjes zijn stencils, gebruikt met modeling paste. De doodles in de hoeken en muziekbalken zijn stempels.

Scrap it girl: The dots and hearts are stencils, used with modeling paste. The doodles in the corners and music notes are stamps.




Dit was het eerst weer, ik vind het altijd leuk om te lezen wat je er van vindt!

This is it for now, I like it when you leave a comment so I can read it! 

zaterdag 28 juni 2014

Schip ahoy!

Hallo allemaal,

Gisteravond was er geen voetbal op tv... Dus had ik even tijd om te scrappen ;) Ik heb een LO gemaakt naar de schets van Creative Scrappers:

Yesterday there was no soccer on tv... Time to scrap! ;) I made a LO with the sketch of Creative scrappers:



Ik heb hierbij ook de challenges van Cards an Scrap ( scrap uitdaging distress) en Dutch Dares (grid) gebruikt. Alle randjes heb ik gedistresst en bewerkt met distress inkt. Ik heb een mask van kippengaas gebruikt, en "gestempeld" met een stuk gaas dat je normaal voor het afwerken van muren gebruikt. Ook heb ik een stukje van het gaas onder de washitape gebruikt. Het papier is van Graphic 45: Bohemian Bazaar. 

I used also the challenges by Cards and Scrap (distress) and Dutch Dares (grid). I "distressed" te edges of all the paper. I used for the grid a mask of nettings, and I stamped with a little piece of netting that we used to make the walls. I used also this netting on the LO under the washitape. The paper I used is by Graphic 45: Bohemian Bazaar.



dinsdag 15 april 2014

SIWAS: Iggy Pop "Passenger"

Hallo allemaal!

Het is weer de 15de, dus tijd voor de nieuwe rockchallenge van Siwas: Passenger van Iggy Pop. Als Rockchick mocht ik hier ook mijn bijdrage aan leveren:

Hi everyone!

It is the 15th again, so it is time for the new Rockchallenge on SIWAS: Passenger of Iggy Pop. As a rockchick it was also my turn to make a LO to inspire:




Ik heb voor deze LO wat restjes van designpapier en embellies gebruikt die ik ooit eens van iemand had overgenomen. Verder lekker gekliederd met inkt, stempels, modeling paste, masks en perlenpen, wat washi tape, bloemetjes, een stukje touw, knoopjes en rub-ons maken de LO af.

Bedankt voor het kijken, en tot snel!

I used some leftovers of designpaper and embellishments and I was horsing around with stamps, ink, modeling past, templates and perlenpen. To finish I used some washi tape, flowers, twine, buttons and rub-ons.

Thanks for watching again, see you soon!

zondag 16 februari 2014

SIWAS: Who knew-Pink

Eindelijk mag ik mijn LO laten zien... :) Deze had ik vorige week al gemaakt, maar dit weekend kwam de challenge van Scrap it with a Song dan toch eindelijk online.

Het liedje van deze keer was "Who knew" van Pink. Ik wilde, ondanks de toch wat trieste lading van het liedje, graag een mooie boodschap in mijn LO verwerken. Ik heb daarom gekozen voor de tekst "Count your blessings"

At last I can show my LO... I made it last week, and this weekend went the new challenge of Scrap it with a song online.

The song this time is "Who knew"of Pink. It is a little bit a sad song, but I wanted to make a positive LO, so I have chosen the line "Count your blessings"



Het is een foto van mijn zoon Gelmar, net een week oud. Hij was 11 weken te vroeg, dus het was hier nog echt een minimensje. Gelukkig kunnen we 5 en een half jaar later nog steeds genieten van ons wonder, dus de tekst leek me wel toepasselijk.

This is a picture of my son Gelmar, one week old. He was born 11 weeks to early, so he was a realy tiny boy.. It is now 5 years later and we still can enjoy with our little miracle, so I think this is a good title for this LO


Materials:
Cardstock
Designpaper: My Minds Eye (Lime twist)
Washi tape
Boemen/Flowers
Kant/ribbon
Brads
Dew drops
Modeling paste
Templates and stamps
Pens

Dat was het weer voor nu, bedankt voor het kijken, en ik vind het natuurlijk heel erg leuk als je een reactie achterlaat.

That's it for now, thanks for looking on my blog, and I love it when you leave a comment here below..




woensdag 15 januari 2014

SIWAS: Queen-Don't stop me now

Hallo allemaal!

Het is de 15e, en dus tijd voor een nieuw liedje bij Scrap it with a song. En de 15e zijn wij rockdames aan de beurt, dus ook mijn bijdrage is weer van de partij..

Dit keer een werkelijk geweldig liedje, van één van de beste bands ooit: Queen. Don't stop me now, wat een geweldig energiek liedje!

It is the 15th of the month, so it is time for a new challenge at Scrap it with a song. And it is our turn as rock ladies, so there is also mine..

This time we have a really fantastic song, by what I think is the best band ever: Queen. Don't stop me now, what a wonderfull energetic song!



Ik heb de tekst "Having a good time" gebruikt, voor een foto van Gelmar met mijn zussen en zwagers. Tijdens onze Sinterklaasviering kregen mijn zus, zwager en Gelmar een beestenpak, en trokken mijn andere zus en zwager ook een pak aan. Het was natuurlijk dikke lol!

I used the line "Having a good time". On the picture has Gelmar a lot of fun with my sisters en brothers in law. Gelmar, my sister and brither in law got an "animalsuit" and my onther sister en her boyfriend also got dressed in a suit. We had a really good time! 

Nog wat close-ups:



(Mijn zwager had een vossenpak, mijn zus een uilenpak. Vandaar de rub-ons.)

(My brother in law got a foks, my sister an owl. That explanes the rub-ons.) 


Matrialen:

Cardstock (Bazzil)
Design paper: We're Memory Keepers
Glimmermist
Templates: Dylusion, Tim Holtz and Making memories
Distress Ink
Twine
Embellishments (We're memory Keepers)
Dew drops
Rub-ons
Flowers


Leuk dat je weer even kwam kijken, tot snel!

Nice to see you, hope to see you soon again! 


vrijdag 6 december 2013

SIWAS: One

Net als vele anderen heb ik het op het moment erg druk met van alles en nog wat, feestdagen, werk, cursus.. Scrappen schiet er dan nog wel eens bij in. Daarom heb ik besloten om wat te combineren.. De uitdaging voor scrap it with a song deze eerste donderdag van de maand is het liedje "One" van U2. Een geweldig liefdevol lied, dat ik geweldig goed kon gebruiken bij een Sinterklaascadeau voor mijn schoonzus. Dit is de uitwerking van de canvas, om privacyredenen heb ik het gezicht van haar zoon even onherkenbaar gemaakt.

Just like many others I presume, I am very busy at the time, with holidays, work and a course I follow. I haven't a lot of time to scrap now, so I made something for the blog of Scrap it with a song as wel as a gift for my sister in law. The song for this week is One by U2, a very lovely song. I blurred the face on the canvas for privacy fortheir son.


Ik ben weer lekker aan het kliederen geweest met gesso, molding paste, verf, distress inkt en dylusions. Het papier zijn eigenlijk diverse restjes, die geweldig bij elkaar bleken te passen. Bedels, kant, baker twine, washi tape en een zelfgemaakt babydoekje bloem maken het geheel af. Ik hoop dat ze het mooi vindt!

Bedankt voor het kijken maar weer, hopelijk tot ziens bij de uitdaging van SIWAS en op mijn blog!!

I worked again wit al lot of gesso, paint, molding paste and ink. The paper are some leftovers that match well. To finish this canvas I used a self-made flower, charms, washi tape and twine. I hope she likes it..

Thanks for visiting, and I hope to see you soon again on the siwas blog or here!!


woensdag 6 november 2013

Friends, a Christmascard and ATC's

Hallo allemaal,

Zondag heb ik weer heerlijk een dagje met 4 scrapvriendinnen gefröbeld.. Wat heerlijk is dat toch! Ik heb een LO gemaakt van de foto die we de vorige keer dat we bij elkaar waren gemaakt hebben..

Hi there everyone! 

On sunday I had a wonderfull day scrapping with my 4 scrap-friends.. I love it!! I made a LO with the picture we made last time when we were together...



Ik heb het designapier "So happy together" van Echo Park gebruikt, en de achtergrond weer bewerkt met stempels, templates, distressinkt en modeling paste. De bloemen heb ik zelf gemaakt van oude boekpagina's gekleurd met dylusions, en ik heb washi-tape, twine en een bedeltje gebruikt. Met deze LO wil ik meedoen met de scrapuitdaging van Cards and Scrap

I used the designpaper "So happy together" from Echo Park, and crafted the background with stamps, templates, distress in en modelling paste. The flowers I made of an old book, coloured with dylusions, and I used washi tape, twine and a charm.

's Avonds heb ik nog een kerstkaartje en ATCtjes gemaakt:

I made also a Christmascard and ATC's when I was home again... 





Dat was het weer, bedankt voor het kijken en tot snel!
Thanks for visiting and see you soon!