Welcome

Welcome
Posts tonen met het label cards and scrap. Alle posts tonen
Posts tonen met het label cards and scrap. Alle posts tonen

woensdag 25 maart 2015

Those who bring sunshine...

Hallo allemaal!

Lente! Eindelijk! Ondanks het druilerige weer hier had ik echt zin om een vrolijke LO te maken. Het moodboard van Scrap around the world was hiervoor de inspiratie:

Hi everyone,

Spring! At last! It is still a little bad weather right here, but I was totally in the mood for a very bright LO. I used the moodboard of Scrap around the world for some inspiration:




Ik hou van blauw en geel, dus ben even los gegaan met deze kleuren! Gecombineerd met hout en touw is het dit geworden:

I love blue and yellow together, so I went to rock and roll with it! I combined it with some twine and wood for the natural look of the moodboard:


Ik heb de volgende materialen gebruikt:
I used this materials:

Gelato's
Dylusions
Gesso
Modeling paste
Bookpage
Washi tape
Inka Gold
Twine
Doily's
(Zelfgemaakte) bloemen/(Homemade) flowers
Dew drops
Charm
Houten embellies/Wooden embellishments

Een stansje en een stempel maken het af. Met deze LO wil ik ook graag meedoen met de scrapuitdaging 21 van Cards and Scrap: textuur. Met modeling paste, gesso en Inka Gold heb ik op de ondergrond verschillende texturen gemaakt. Maar ook door de doily's en embellishments heeft mijn LO verschillende texturen gekregen.

A die and a stamp to finish this LO. I also want to entry the challenge of Card and Scrap: texture. I used different techniques to make some textures on my LO.

I also want to enjoy the challenge of Mixed Media Place, typography. I made this LO inspired on the quote I used..

Tot zover eerst maar weer, ik zou het leuk vinden als je laat weten wat je er van vindt!

This is it for now, I like it when you leave a comment below!



donderdag 24 juli 2014

Ff oefenen

Hallo allemaal,

Vandaag een LO gemaakt van één van onze vakantiefoto's van vorige week:


Met deze LO wil ik meedoen met de challenge van Dutch Dare: gebruik waterverf. Ik heb waterverf gebruikt om spetters te maken op de LO. Ook wil ik met deze meedoen met de scrapchallenge van Cards and Scrap. Ik heb een aantal doilies gestempeld op de LO. Verder heb ik washitape, bloemetjes uit de gewonnen rak van Cen S en designpapier van We're memorykeepers gebruikt.

Dat was het eerst weer, tot snel!

zaterdag 28 juni 2014

Schip ahoy!

Hallo allemaal,

Gisteravond was er geen voetbal op tv... Dus had ik even tijd om te scrappen ;) Ik heb een LO gemaakt naar de schets van Creative Scrappers:

Yesterday there was no soccer on tv... Time to scrap! ;) I made a LO with the sketch of Creative scrappers:



Ik heb hierbij ook de challenges van Cards an Scrap ( scrap uitdaging distress) en Dutch Dares (grid) gebruikt. Alle randjes heb ik gedistresst en bewerkt met distress inkt. Ik heb een mask van kippengaas gebruikt, en "gestempeld" met een stuk gaas dat je normaal voor het afwerken van muren gebruikt. Ook heb ik een stukje van het gaas onder de washitape gebruikt. Het papier is van Graphic 45: Bohemian Bazaar. 

I used also the challenges by Cards and Scrap (distress) and Dutch Dares (grid). I "distressed" te edges of all the paper. I used for the grid a mask of nettings, and I stamped with a little piece of netting that we used to make the walls. I used also this netting on the LO under the washitape. The paper I used is by Graphic 45: Bohemian Bazaar.



zondag 4 mei 2014

Kaartje voor de C en S uitdaging

Ik kreeg deze week zo'n leuk kaartje van Rita, dat ik hem gelijk even gelift heb...



Natuurlijk weer met washitape. Verder een lintje, 2 bloemetjes, 2 knoopjes, wat touw, de lettertang en 2 fineliners gebruikt. Met deze kaart wil ik graag meedoen aan de Cards and scrap uitdaging van deze keer: gebruik knoopjes.


Tot zover eerst maar weer, hopelijk tot snel!

woensdag 9 oktober 2013

Exciting news... and a new LO

Hallo allemaal!

Allereerst heb ik een leuk nieuwtje: Ik mag namelijk aan de slag als DTer voor het blog Scrap it with a song!! Ik ben natuurlijk superblij dat ze mij samen met nog een aantal anderen hebben uitgekozen, en kan niet wachten om te beginnen!! Bij scrap it with a song staat elke week een songtekst centraal, die als inspiratie kan dienen voor een LO, kaart of andere knutsel. Klik hier om naar het blog te gaan (of klik op de banner aan de zijkant) Om de mensen buiten Nederland ook iets van mijn blog te laten begrijpen, zal ik daarom vanaf nu ook een stukje in het Engels in mijn berichtjes zetten. (Ik geloof dat ik beter Engels kan dan Google translate :p)

Hi there everyone! 

I have some exciting news: I am  in the design team for Scrap it with a song!! I am so happy to be chosen with some other great scrappers, and I can't wait to begin! Every week there is a song, for inspiration for a LO, card or anything else. For the blog you can click here. I want that everyone, also outside the Netherlands, can  understand a little bit what I write here, so from now on I write also in English. (I think that I can do better than Google translate :p)


Inspirerend, zo'n nieuwe uitdaging. Daarom heb ik daar vandaag gelijk maar gebruik van gemaakt, en een LO gemaakt. Dit is een lift van de LO van de scrapuitdaging van Cards and Scrap van deze maand. Mijn uitwerking:

It is very inspiring, this new challenge. That's why I made a new LO today... A lift from a LO of the scrapcallenge on the Cards and scrap blog. This is mine:






Het papier dat ik gebruikt heb is van Echo Park: All about a boy.
Dat was het weer voor nu, bedankt dat je kwam kijken, ik zou het leuk vinden als je laat weten wat je er van vindt. Tot snel!


The designpaper I have used is from Echo Park: All about a boy.
Thanks for stopping by, I like it when you give your comment below. See you soon!!





zondag 6 oktober 2013

Kaartje n.a.v. de sketch van C&S

Cards and scrap hebben deze week een erg leuke sketch.. Gisteravond nog even een kaartje mee gemaakt. Extra opdracht was om er een dier op te zetten, en dat was voor mij een reden om mijn enorm schattige egeltje weer eens tevoorschijn te halen..



Ik heb als basis een stuk colour-craft gebruikt, dit heb ik geëmbost met blommekes, en daarna opgeschuurd. Het stempeltje heb ik ingekleurd met derwents, het papier is uit een blokje van BoBunny. Aan het touw, dat ik eerst onder het stempelafdrukje heb doorgehaald en daarna eroverheen heb geknoopt, heb ik een paraplu-bedeltje geknoopt, wat blommekes en perlenpen maken het geheel af.


Dat was het weer, tot gauw!

vrijdag 20 september 2013

Creatief met twine ;)

Voor mijn zusje, die morgen jarig is, heb ik een kaartje gemaakt. De opdracht van cards and scrap was gebruik baker twine op je kaartje. Nu gebruik ik dat erg veel, dus dat is wel te combineren dacht ik. Maar gewoon net als anders, met een bedeltje er aan.. Nee, dan maar eens iets anders. Bij Jetty had ik ooit eens een breiwerkje op cocktailprikkers gezien, dat vond ik wel een leuk idee. (aangezien mijn zusje wel van het breien is) Dit is het resultaat:





Ik hoop dat jullie het leuk vinden, en tot snel!

woensdag 18 september 2013

Kopjes geven

Deze maand was de uitdaging voor de scrap uitdaging van Cards and Scrap een sketch. Ik vond hem erg leuk, en heb er dan ook een LO mee gemaakt:



Deze keer heb ik ervoor gekozen om de achtergrond niet te bewerken, omdat het designpapier ook al vrij druk is. De foto is van vorig jaar, met onze helaas onlangs overleden kater Nino.

Dit was het alweer, tot de volgende keer!

maandag 16 september 2013

Recycle!

Ik vind het altijd een sport om dingen te zoeken die ik kan recyclen in mijn scrapcreaties... Labeltjes, lusjes uit kleding en verpakkingsmateriaal wordt pas weggegooid in huize de Groot als ik echt weet dat ik er niks meer mee kan. De uitdaging van Cards en Scrap was me dan ook op het lijf geschreven, ware het niet dat ik afgelopen week niet aan scrappen toe kwam. Daarom nu maar op de valreep nog een kaartje gemaakt:



Bijna alles is gerecycled aan dit kaartje: Het papier en de tekst verjaardag waren tabbladen in een box met kaartjes (De box zelf zal ik later nog wel eens gebruiken :) ) Ik heb een stukje ribbelkarton uit een oude doos gebruikt, de bloem is gemaakt van verpakkingsmateriaal en het bedeltje komt van een kapot armbandje. Met alleen wat tape, een stukje twine en een brad is dit dus volgens mij mijn meest budget kaartje ooit... :)

Jullie zullen begrijpen dat ik mooi doorga met verzamelen ;)


zondag 25 augustus 2013

Let love shine

Dit weekend weer een LO gemaakt. Tijdens de vakantie hebben we best wel veel foto's van ons samen gemaakt.. Dit is er één van. De titel is geïnspireerd op het liedje Holiday van Madonna, één van de liedjes van Scrap it with a song van deze maand. Ik had nog het geweldige papier Love story van Echo Park, dat paste leuk bij deze foto. Verder heb ik weer met masks, stempels, distress inkt, stains en dylusions de achtergrond gemaakt. Washi tape, kant en wat embellies maken de LO af. Met deze LO wil ik dus nog een keer meedoen met de challenge van scrap it with a song, maar ook met de scrap uitdaging van Cards and scrap.





Fijn dat je kwam kijken, tot de volgende keer!