Welcome

Welcome
Posts tonen met het label dew drops. Alle posts tonen
Posts tonen met het label dew drops. Alle posts tonen

woensdag 29 juli 2015

Challenge Scrap around the world

Hallo allemaal,

Scrap around the world heeft een dusdanig gaaf moodboard deze maand, daar moest ik nog een LO van maken! Ik ben dol op kleuren, bloemen en vlinders..

Hi everybody,

Scrap arond the world has such an awesome moodboard this month, I had to make a LO inspired by it! I love bright colors, flowers and butterflies...




Ik heb er deze vrolijke LO van gemaakt, met een foto gemaakt in onze vakantie:

I made this bright LO, with a picture of me during our last vacation:








Used materials:


  • Modeling paste and masks
  • Dylusions
  • Maya gold
  • Brusho 
  • Gelato's
  • Washi tape
  • Stazon Ink and a flowerstamp
  • Design paper: Lime twist MME
  • Gauze
  • Foam clay
  • Fabric flowers and butterfly
  • Metal wire and embellishments
  • Dew drops
  • Mini alphabet- Jilly Bean Soup

Dit was het eerst weer, ik vind het leuk als je laat weten wat je er van vindt! Tot snel!

This is it for now, I like it when you leave a comment! See you soon!


zondag 19 juli 2015

50% wit (white)

Bij Art Journey hebben ze een erg leuke uitdaging: Laat 50% van de kaart wit. Best wel een uitdaging als je wel van een kleurtje en geklieder houdt... Ondanks dat ik nog niet echt stempels van Art Journey heb voldoet het kaartje niet aan de eisen vrees ik, maar ik wilde hem toch wel even showen.. Dit is hem geworden:

I've noticed a very nice challenge at the blog of Art Journey: let 50 of you creation be white. That's pretty sure a challenge for me, I really love colours! I don't have stamps of Art Journey yet, so I don't fulfil at the rules to enter the challenge I think, but I still wanted to show my card:


De scrapmood begint terug te keren, dus hopelijk binnenkort meer! 

I'm a little bit in the scrapping mood again, so I hope to show more soon! 





donderdag 30 april 2015

Canvas

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb, ik ben de afgelopen maand druk geweest met het één en ander te veranderen in mijn huis. Zonder het te weten bleek het moodboard van Scrap around the world wel heel erg bij mijn eigen nieuwe kleurenschema te passen...

Hello everyone,

It's been a while since I've posted something here. I've been busy with changing the colors in my living room. I noticed that my new colors are very much like the boodboard of Scrap around the world..



Wat vind ik dit een gaaf bord! Daarom heb ik een nieuwe canvas voor aan de muur gemaakt, met als thema strand.

I really love this board!! That's why I made an new canvas for the livingroom with it, with a beachtheme.




Ik heb er een mixed media canvas van gemaakt, met als basis verf, modeling paste, dylusions, gesso, brusho en inka gold. Verder heb ik een restje van mijn nieuwe tafelkleed verwerkt, en veel natuurlijke materialen als jute, touw en natuurlijk de schelpen. Een paar bloemetjes en dewdrops geven nog wat extra kleur.

I made a mixed-media project, with paint, modeling paste, dylusions, gesso, brusho and inka gold on the base. I also used a peace of my new tablecloth which was leftover, and many natural materials like burlap, twine and ofcourse the seashells. A few flowers and dewdrops give it some extra color.



Details:








En dan hier een kleine impressie van de veranderingen tot nu toe in mijn huis:

Here a little impression of the changes until now:











Tot zover eerst maar weer, hopelijk tot snel!

This is it for now, hope to see you soon again! 

woensdag 25 maart 2015

Those who bring sunshine...

Hallo allemaal!

Lente! Eindelijk! Ondanks het druilerige weer hier had ik echt zin om een vrolijke LO te maken. Het moodboard van Scrap around the world was hiervoor de inspiratie:

Hi everyone,

Spring! At last! It is still a little bad weather right here, but I was totally in the mood for a very bright LO. I used the moodboard of Scrap around the world for some inspiration:




Ik hou van blauw en geel, dus ben even los gegaan met deze kleuren! Gecombineerd met hout en touw is het dit geworden:

I love blue and yellow together, so I went to rock and roll with it! I combined it with some twine and wood for the natural look of the moodboard:


Ik heb de volgende materialen gebruikt:
I used this materials:

Gelato's
Dylusions
Gesso
Modeling paste
Bookpage
Washi tape
Inka Gold
Twine
Doily's
(Zelfgemaakte) bloemen/(Homemade) flowers
Dew drops
Charm
Houten embellies/Wooden embellishments

Een stansje en een stempel maken het af. Met deze LO wil ik ook graag meedoen met de scrapuitdaging 21 van Cards and Scrap: textuur. Met modeling paste, gesso en Inka Gold heb ik op de ondergrond verschillende texturen gemaakt. Maar ook door de doily's en embellishments heeft mijn LO verschillende texturen gekregen.

A die and a stamp to finish this LO. I also want to entry the challenge of Card and Scrap: texture. I used different techniques to make some textures on my LO.

I also want to enjoy the challenge of Mixed Media Place, typography. I made this LO inspired on the quote I used..

Tot zover eerst maar weer, ik zou het leuk vinden als je laat weten wat je er van vindt!

This is it for now, I like it when you leave a comment below!



zondag 14 december 2014

Thank God it's Christmas SIWAS

Hallo allemaal!

Ik zie ineens dat ik mijn Lay Out voor Scrap it with a Song  hier nog niet eens geplaatst heb! En het was nog wel mijn beurt om een uitdaging te bedenken...

Mijn bijdrage voor de uitdaging was voor 'Thank God it's Christmas' van Queen. Queen is echt één van mijn meest favoriete bands ever, en dit vind ik dan ook een heel mooi Kerstliedje. Ik heb de songtekst in de journalling verwerkt:



Omstandigheden hebben gemaakt dat de Lay Out ook voor dit jaar wel weer van toepassing was, en zeker recent hebben we behoorlijk wat verdriet te verwerken gehad. Maar gelukkig, het is bijna Kerst! 

Ik hoop dat ik snel de scrapzin weer helemaal te pakken krijg, en dat ik snel weer meer heb om te laten zien!

Tot snel! 

donderdag 2 oktober 2014

Een canvas-opdracht..

Hallo allemaal!

Van een collega kreeg ik de opdracht om een canvas te maken voor haar moeder. 3 foto's, zwart-wit met rood als accentkleur. Een hele leuke uitdaging, dus daar heb ik dan ook met plezier aan gewerkt. Dit is het uiteindelijke resultaat:


Ik ben begonnen met een canvas van 50x70 cm. Deze heb ik grijs geschilderd, express een beetje ongelijkmatig om wat diepte er in te krijgen. Vervolgens heb ik met gipsverband in de hoeken een reliëf gemaakt, en dit met structuurpasta nog wat bijgewerkt. Dit heb ik weer geschilderd, ik heb de verf expres niet helemaal gemengd zodat het niet te effen zou worden. Nadat het droog was heb ik gestempeld met inkt en gesso en met structuurpasta en masks nog wat meer reliëf aangebracht. Dit heb ik weer bewerkt met inkt en perfect pearl voor een heel subtiel glimmertje. 

Tot zover de ondergrond, hierna was het tijd voor verschillende designpapiertjes van Echo Park en 7 Gypsies, wat lint en natuurlijk washitape. Een paar taartrondjes maken de ondergrond af. Bij de bouwmarkt har ik een dun 'lijstlatje' gehaald, deze heb ik op maat gezaagd en met zwarte hoogglanslak overgespoten. Zo heb ik de foto's dus 'ingelijst' zodat ze er extra uitspringen. Verschillende bloemen, hartjebedels, brads, sterren klokken en dewdrops maken de canvas af. 


 Echt superleuk om te doen, je weet nooit precies hoe het gaat worden. Nu maar hopen dat degene die het krijgt er blij mee is!


Hier nog 2 detailfoto's...



Dit was het eerst weer, zeer binnenkort weer meer!!!


maandag 1 september 2014

SIWAS: On top of the world

Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor de uitdaging bij Scrap it with a song. Deze maand zijn er wat veranderingen, de belangrijkste is dat voortaan de eerste van de maand zowel een pop als een rocksong worden gegeven, zodat iedereen met beide 4 weken de tijd heeft om aan de slag te gaan. Daarnaast zal vanaf nu elke maand één van onze DT-leden een klein prijsje ter beschikking stellen voor de winnaar van de challenge.

Hi everyone,

It is time for the new challenge on the blog of Scrap it with a song. This month we have some changes in the rules. Most important is that we give you the popsong as well as the rocksong at the first of the month, so you have 4 weeks for both songs to work with. Another change is that every month one of the DT-members make a little RAK as a price for the winner of the challenge.

Bij deze mijn bijdrage voor de challenge ter inspiratie. De rocksong deze maand is "On top of the world" van Imagine Dragons. Ik heb er deze LO voor gemaakt:

Here is my work for the rocksong this month. It is "On top of the world" by Imagine Dragons. I made a LO:


De tekst vond ik toepasselijk omdat Gelmar hier van de dijk 'rent'. We maken wel eens de grap dat we hier bijna van de wereld afvallen, dus vandaar de subtitel 'on top of the world' 

Ik heb de achtergrond gemaakt met stazon inkt, stempels, masks en glimmermist. Het papier is van Echo park, een stukje lint, washitape, bloemen, dewdrops, rhinestones en een naairandje maken de LO compleet. 

I used the line "Run away" because my son is running down the dike near our hometown. Because we live in the very north of our country we often say it's "On top of the world". 

Ik made the background with stazon ink, stamps, masks and glimmermist. The paper is by Echo Park and a ribbon, some washi, flowers, dewdrops, rhinestones and some sewing have made the LO complete.

Bedankt voor het kijken, tot snel! 

Thanks for visiting, see you soon! 

donderdag 24 juli 2014

Ff oefenen

Hallo allemaal,

Vandaag een LO gemaakt van één van onze vakantiefoto's van vorige week:


Met deze LO wil ik meedoen met de challenge van Dutch Dare: gebruik waterverf. Ik heb waterverf gebruikt om spetters te maken op de LO. Ook wil ik met deze meedoen met de scrapchallenge van Cards and Scrap. Ik heb een aantal doilies gestempeld op de LO. Verder heb ik washitape, bloemetjes uit de gewonnen rak van Cen S en designpapier van We're memorykeepers gebruikt.

Dat was het eerst weer, tot snel!

maandag 7 april 2014

Scrapweekend..

Het is alweer een tijdje geleden dat we scrapweekend hebben gehad... en ik zag dat ik mijn werk nog niet geshowd had hier ;) Bij deze..

Deze LO had ik voor het weekend gemaakt voor Jetty voor een fotoswap...

En deze prachtige LO kreeg ik van Annemarie :)



Samen met de LO voor Siwas van maart heb ik deze op het weekend gemaakt. Met de onderste heb ik ook meegedaan met de snn uitdaging van maart, omdat ik dewdrops heb gebruikt..

 2 snelle washitape kaartjes

 Een cadeautasje (heb hem helaas al weggegeven, toen k zag dat de foto niet scherp was... )

 En wat probeersels met een nieuwe stempel (atctjes) en nav een mini workshopje van Anette :)

Ook heb ik nog een koffertje met mini-albumpje gemaakt, maar die moet nog op de foto. Later meer dus!

Bedankt voor het kijken, en tot snel! 

zondag 16 februari 2014

SIWAS: Who knew-Pink

Eindelijk mag ik mijn LO laten zien... :) Deze had ik vorige week al gemaakt, maar dit weekend kwam de challenge van Scrap it with a Song dan toch eindelijk online.

Het liedje van deze keer was "Who knew" van Pink. Ik wilde, ondanks de toch wat trieste lading van het liedje, graag een mooie boodschap in mijn LO verwerken. Ik heb daarom gekozen voor de tekst "Count your blessings"

At last I can show my LO... I made it last week, and this weekend went the new challenge of Scrap it with a song online.

The song this time is "Who knew"of Pink. It is a little bit a sad song, but I wanted to make a positive LO, so I have chosen the line "Count your blessings"



Het is een foto van mijn zoon Gelmar, net een week oud. Hij was 11 weken te vroeg, dus het was hier nog echt een minimensje. Gelukkig kunnen we 5 en een half jaar later nog steeds genieten van ons wonder, dus de tekst leek me wel toepasselijk.

This is a picture of my son Gelmar, one week old. He was born 11 weeks to early, so he was a realy tiny boy.. It is now 5 years later and we still can enjoy with our little miracle, so I think this is a good title for this LO


Materials:
Cardstock
Designpaper: My Minds Eye (Lime twist)
Washi tape
Boemen/Flowers
Kant/ribbon
Brads
Dew drops
Modeling paste
Templates and stamps
Pens

Dat was het weer voor nu, bedankt voor het kijken, en ik vind het natuurlijk heel erg leuk als je een reactie achterlaat.

That's it for now, thanks for looking on my blog, and I love it when you leave a comment here below..




woensdag 15 januari 2014

SIWAS: Queen-Don't stop me now

Hallo allemaal!

Het is de 15e, en dus tijd voor een nieuw liedje bij Scrap it with a song. En de 15e zijn wij rockdames aan de beurt, dus ook mijn bijdrage is weer van de partij..

Dit keer een werkelijk geweldig liedje, van één van de beste bands ooit: Queen. Don't stop me now, wat een geweldig energiek liedje!

It is the 15th of the month, so it is time for a new challenge at Scrap it with a song. And it is our turn as rock ladies, so there is also mine..

This time we have a really fantastic song, by what I think is the best band ever: Queen. Don't stop me now, what a wonderfull energetic song!



Ik heb de tekst "Having a good time" gebruikt, voor een foto van Gelmar met mijn zussen en zwagers. Tijdens onze Sinterklaasviering kregen mijn zus, zwager en Gelmar een beestenpak, en trokken mijn andere zus en zwager ook een pak aan. Het was natuurlijk dikke lol!

I used the line "Having a good time". On the picture has Gelmar a lot of fun with my sisters en brothers in law. Gelmar, my sister and brither in law got an "animalsuit" and my onther sister en her boyfriend also got dressed in a suit. We had a really good time! 

Nog wat close-ups:



(Mijn zwager had een vossenpak, mijn zus een uilenpak. Vandaar de rub-ons.)

(My brother in law got a foks, my sister an owl. That explanes the rub-ons.) 


Matrialen:

Cardstock (Bazzil)
Design paper: We're Memory Keepers
Glimmermist
Templates: Dylusion, Tim Holtz and Making memories
Distress Ink
Twine
Embellishments (We're memory Keepers)
Dew drops
Rub-ons
Flowers


Leuk dat je weer even kwam kijken, tot snel!

Nice to see you, hope to see you soon again!