Welcome

Welcome
Posts tonen met het label Canvas. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Canvas. Alle posts tonen

donderdag 2 oktober 2014

Een canvas-opdracht..

Hallo allemaal!

Van een collega kreeg ik de opdracht om een canvas te maken voor haar moeder. 3 foto's, zwart-wit met rood als accentkleur. Een hele leuke uitdaging, dus daar heb ik dan ook met plezier aan gewerkt. Dit is het uiteindelijke resultaat:


Ik ben begonnen met een canvas van 50x70 cm. Deze heb ik grijs geschilderd, express een beetje ongelijkmatig om wat diepte er in te krijgen. Vervolgens heb ik met gipsverband in de hoeken een reliëf gemaakt, en dit met structuurpasta nog wat bijgewerkt. Dit heb ik weer geschilderd, ik heb de verf expres niet helemaal gemengd zodat het niet te effen zou worden. Nadat het droog was heb ik gestempeld met inkt en gesso en met structuurpasta en masks nog wat meer reliëf aangebracht. Dit heb ik weer bewerkt met inkt en perfect pearl voor een heel subtiel glimmertje. 

Tot zover de ondergrond, hierna was het tijd voor verschillende designpapiertjes van Echo Park en 7 Gypsies, wat lint en natuurlijk washitape. Een paar taartrondjes maken de ondergrond af. Bij de bouwmarkt har ik een dun 'lijstlatje' gehaald, deze heb ik op maat gezaagd en met zwarte hoogglanslak overgespoten. Zo heb ik de foto's dus 'ingelijst' zodat ze er extra uitspringen. Verschillende bloemen, hartjebedels, brads, sterren klokken en dewdrops maken de canvas af. 


 Echt superleuk om te doen, je weet nooit precies hoe het gaat worden. Nu maar hopen dat degene die het krijgt er blij mee is!


Hier nog 2 detailfoto's...



Dit was het eerst weer, zeer binnenkort weer meer!!!


vrijdag 6 december 2013

SIWAS: One

Net als vele anderen heb ik het op het moment erg druk met van alles en nog wat, feestdagen, werk, cursus.. Scrappen schiet er dan nog wel eens bij in. Daarom heb ik besloten om wat te combineren.. De uitdaging voor scrap it with a song deze eerste donderdag van de maand is het liedje "One" van U2. Een geweldig liefdevol lied, dat ik geweldig goed kon gebruiken bij een Sinterklaascadeau voor mijn schoonzus. Dit is de uitwerking van de canvas, om privacyredenen heb ik het gezicht van haar zoon even onherkenbaar gemaakt.

Just like many others I presume, I am very busy at the time, with holidays, work and a course I follow. I haven't a lot of time to scrap now, so I made something for the blog of Scrap it with a song as wel as a gift for my sister in law. The song for this week is One by U2, a very lovely song. I blurred the face on the canvas for privacy fortheir son.


Ik ben weer lekker aan het kliederen geweest met gesso, molding paste, verf, distress inkt en dylusions. Het papier zijn eigenlijk diverse restjes, die geweldig bij elkaar bleken te passen. Bedels, kant, baker twine, washi tape en een zelfgemaakt babydoekje bloem maken het geheel af. Ik hoop dat ze het mooi vindt!

Bedankt voor het kijken maar weer, hopelijk tot ziens bij de uitdaging van SIWAS en op mijn blog!!

I worked again wit al lot of gesso, paint, molding paste and ink. The paper are some leftovers that match well. To finish this canvas I used a self-made flower, charms, washi tape and twine. I hope she likes it..

Thanks for visiting, and I hope to see you soon again on the siwas blog or here!!