Welcome

Welcome
Posts tonen met het label Echo Park. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Echo Park. Alle posts tonen

donderdag 2 oktober 2014

Een canvas-opdracht..

Hallo allemaal!

Van een collega kreeg ik de opdracht om een canvas te maken voor haar moeder. 3 foto's, zwart-wit met rood als accentkleur. Een hele leuke uitdaging, dus daar heb ik dan ook met plezier aan gewerkt. Dit is het uiteindelijke resultaat:


Ik ben begonnen met een canvas van 50x70 cm. Deze heb ik grijs geschilderd, express een beetje ongelijkmatig om wat diepte er in te krijgen. Vervolgens heb ik met gipsverband in de hoeken een reliëf gemaakt, en dit met structuurpasta nog wat bijgewerkt. Dit heb ik weer geschilderd, ik heb de verf expres niet helemaal gemengd zodat het niet te effen zou worden. Nadat het droog was heb ik gestempeld met inkt en gesso en met structuurpasta en masks nog wat meer reliëf aangebracht. Dit heb ik weer bewerkt met inkt en perfect pearl voor een heel subtiel glimmertje. 

Tot zover de ondergrond, hierna was het tijd voor verschillende designpapiertjes van Echo Park en 7 Gypsies, wat lint en natuurlijk washitape. Een paar taartrondjes maken de ondergrond af. Bij de bouwmarkt har ik een dun 'lijstlatje' gehaald, deze heb ik op maat gezaagd en met zwarte hoogglanslak overgespoten. Zo heb ik de foto's dus 'ingelijst' zodat ze er extra uitspringen. Verschillende bloemen, hartjebedels, brads, sterren klokken en dewdrops maken de canvas af. 


 Echt superleuk om te doen, je weet nooit precies hoe het gaat worden. Nu maar hopen dat degene die het krijgt er blij mee is!


Hier nog 2 detailfoto's...



Dit was het eerst weer, zeer binnenkort weer meer!!!


maandag 1 september 2014

SIWAS: On top of the world

Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor de uitdaging bij Scrap it with a song. Deze maand zijn er wat veranderingen, de belangrijkste is dat voortaan de eerste van de maand zowel een pop als een rocksong worden gegeven, zodat iedereen met beide 4 weken de tijd heeft om aan de slag te gaan. Daarnaast zal vanaf nu elke maand één van onze DT-leden een klein prijsje ter beschikking stellen voor de winnaar van de challenge.

Hi everyone,

It is time for the new challenge on the blog of Scrap it with a song. This month we have some changes in the rules. Most important is that we give you the popsong as well as the rocksong at the first of the month, so you have 4 weeks for both songs to work with. Another change is that every month one of the DT-members make a little RAK as a price for the winner of the challenge.

Bij deze mijn bijdrage voor de challenge ter inspiratie. De rocksong deze maand is "On top of the world" van Imagine Dragons. Ik heb er deze LO voor gemaakt:

Here is my work for the rocksong this month. It is "On top of the world" by Imagine Dragons. I made a LO:


De tekst vond ik toepasselijk omdat Gelmar hier van de dijk 'rent'. We maken wel eens de grap dat we hier bijna van de wereld afvallen, dus vandaar de subtitel 'on top of the world' 

Ik heb de achtergrond gemaakt met stazon inkt, stempels, masks en glimmermist. Het papier is van Echo park, een stukje lint, washitape, bloemen, dewdrops, rhinestones en een naairandje maken de LO compleet. 

I used the line "Run away" because my son is running down the dike near our hometown. Because we live in the very north of our country we often say it's "On top of the world". 

Ik made the background with stazon ink, stamps, masks and glimmermist. The paper is by Echo Park and a ribbon, some washi, flowers, dewdrops, rhinestones and some sewing have made the LO complete.

Bedankt voor het kijken, tot snel! 

Thanks for visiting, see you soon! 

zondag 15 juni 2014

SIWAS: Aerosmith, Hole in my soul

Hallo allemaal,

Het is weer de 15e van de maand, en dus weer tijd voor een nieuwe song om te scrappen bij Scrap it with a song. Ditmaal een liedje van de rocklegendes Aerosmith: Hole in my soul. Dit is, ook gezien de tijd van het jaar wel met recht een uitdaging, maar dat maakt het ook wel weer leuk om toch iets te vinden.

Hi everyone,

It's the 15th of the month, so it's time for a new challenge at Scrap it with a song. This time a song by the iving legends of Aerosmit: Hole in my soul. I must admid, I think it is a real challenge, but than it really is so much fun to find something, a word, or a line, to work with...


Dit is mijn uitwerking geworden. Ik heb een foto van Gelmar gescrapt, gemaakt tijdens het Geocachen. We vinden het erg leuk om verstopte "schatten" te zoeken en natuurlijk vooral om ze te vinden, dus een toepasselijke titel vond ik in de zin "Take a look and you wil find" 

This is my entry for de DT. I scrapped a picture of Gelmar, we were Geocaching there. We like to search and find some hidden treasures all over the place, so I immediately thought about this when I saw the line "Take a look and you will find"

Hopelijk inspireert dit liedje, of de andere challenge van deze maand. "All summer long" van Kid Rock, jullie om ook deel te nemen aan onze challenge. Je mag een zin of een woord uit de songtekst gebruiken, of je laten inspireren door de muziek, de titel of de videoclip. Ook mag je woorden of zinnen vertalen en gebruiken. (Noem dit in dat geval wel in de omschrijving) Een LO, kaart, Art Journal of ander werkstuk, alles is toegestaan. Succes! 

I hope this song, or the other one of this month, "All summer long" bij Kid Rock, inspires you to make a LO, card, Art Journal or other creation. You are allowed to use a line or word from the lyrics, or get inspired by the Title, music or videoclip. You can also translate words or lines, if you name this in the discription of your entry. Good luck! 

woensdag 6 november 2013

Friends, a Christmascard and ATC's

Hallo allemaal,

Zondag heb ik weer heerlijk een dagje met 4 scrapvriendinnen gefröbeld.. Wat heerlijk is dat toch! Ik heb een LO gemaakt van de foto die we de vorige keer dat we bij elkaar waren gemaakt hebben..

Hi there everyone! 

On sunday I had a wonderfull day scrapping with my 4 scrap-friends.. I love it!! I made a LO with the picture we made last time when we were together...



Ik heb het designapier "So happy together" van Echo Park gebruikt, en de achtergrond weer bewerkt met stempels, templates, distressinkt en modeling paste. De bloemen heb ik zelf gemaakt van oude boekpagina's gekleurd met dylusions, en ik heb washi-tape, twine en een bedeltje gebruikt. Met deze LO wil ik meedoen met de scrapuitdaging van Cards and Scrap

I used the designpaper "So happy together" from Echo Park, and crafted the background with stamps, templates, distress in en modelling paste. The flowers I made of an old book, coloured with dylusions, and I used washi tape, twine and a charm.

's Avonds heb ik nog een kerstkaartje en ATCtjes gemaakt:

I made also a Christmascard and ATC's when I was home again... 





Dat was het weer, bedankt voor het kijken en tot snel!
Thanks for visiting and see you soon!

woensdag 9 oktober 2013

Exciting news... and a new LO

Hallo allemaal!

Allereerst heb ik een leuk nieuwtje: Ik mag namelijk aan de slag als DTer voor het blog Scrap it with a song!! Ik ben natuurlijk superblij dat ze mij samen met nog een aantal anderen hebben uitgekozen, en kan niet wachten om te beginnen!! Bij scrap it with a song staat elke week een songtekst centraal, die als inspiratie kan dienen voor een LO, kaart of andere knutsel. Klik hier om naar het blog te gaan (of klik op de banner aan de zijkant) Om de mensen buiten Nederland ook iets van mijn blog te laten begrijpen, zal ik daarom vanaf nu ook een stukje in het Engels in mijn berichtjes zetten. (Ik geloof dat ik beter Engels kan dan Google translate :p)

Hi there everyone! 

I have some exciting news: I am  in the design team for Scrap it with a song!! I am so happy to be chosen with some other great scrappers, and I can't wait to begin! Every week there is a song, for inspiration for a LO, card or anything else. For the blog you can click here. I want that everyone, also outside the Netherlands, can  understand a little bit what I write here, so from now on I write also in English. (I think that I can do better than Google translate :p)


Inspirerend, zo'n nieuwe uitdaging. Daarom heb ik daar vandaag gelijk maar gebruik van gemaakt, en een LO gemaakt. Dit is een lift van de LO van de scrapuitdaging van Cards and Scrap van deze maand. Mijn uitwerking:

It is very inspiring, this new challenge. That's why I made a new LO today... A lift from a LO of the scrapcallenge on the Cards and scrap blog. This is mine:






Het papier dat ik gebruikt heb is van Echo Park: All about a boy.
Dat was het weer voor nu, bedankt dat je kwam kijken, ik zou het leuk vinden als je laat weten wat je er van vindt. Tot snel!


The designpaper I have used is from Echo Park: All about a boy.
Thanks for stopping by, I like it when you give your comment below. See you soon!!





zondag 25 augustus 2013

Let love shine

Dit weekend weer een LO gemaakt. Tijdens de vakantie hebben we best wel veel foto's van ons samen gemaakt.. Dit is er één van. De titel is geïnspireerd op het liedje Holiday van Madonna, één van de liedjes van Scrap it with a song van deze maand. Ik had nog het geweldige papier Love story van Echo Park, dat paste leuk bij deze foto. Verder heb ik weer met masks, stempels, distress inkt, stains en dylusions de achtergrond gemaakt. Washi tape, kant en wat embellies maken de LO af. Met deze LO wil ik dus nog een keer meedoen met de challenge van scrap it with a song, maar ook met de scrap uitdaging van Cards and scrap.





Fijn dat je kwam kijken, tot de volgende keer!