Welcome

Welcome

donderdag 2 oktober 2014

Een canvas-opdracht..

Hallo allemaal!

Van een collega kreeg ik de opdracht om een canvas te maken voor haar moeder. 3 foto's, zwart-wit met rood als accentkleur. Een hele leuke uitdaging, dus daar heb ik dan ook met plezier aan gewerkt. Dit is het uiteindelijke resultaat:


Ik ben begonnen met een canvas van 50x70 cm. Deze heb ik grijs geschilderd, express een beetje ongelijkmatig om wat diepte er in te krijgen. Vervolgens heb ik met gipsverband in de hoeken een reliëf gemaakt, en dit met structuurpasta nog wat bijgewerkt. Dit heb ik weer geschilderd, ik heb de verf expres niet helemaal gemengd zodat het niet te effen zou worden. Nadat het droog was heb ik gestempeld met inkt en gesso en met structuurpasta en masks nog wat meer reliëf aangebracht. Dit heb ik weer bewerkt met inkt en perfect pearl voor een heel subtiel glimmertje. 

Tot zover de ondergrond, hierna was het tijd voor verschillende designpapiertjes van Echo Park en 7 Gypsies, wat lint en natuurlijk washitape. Een paar taartrondjes maken de ondergrond af. Bij de bouwmarkt har ik een dun 'lijstlatje' gehaald, deze heb ik op maat gezaagd en met zwarte hoogglanslak overgespoten. Zo heb ik de foto's dus 'ingelijst' zodat ze er extra uitspringen. Verschillende bloemen, hartjebedels, brads, sterren klokken en dewdrops maken de canvas af. 


 Echt superleuk om te doen, je weet nooit precies hoe het gaat worden. Nu maar hopen dat degene die het krijgt er blij mee is!


Hier nog 2 detailfoto's...



Dit was het eerst weer, zeer binnenkort weer meer!!!


2 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt Tynke! Leuk met die schilderijtjes die je zelf gemaakt hebt, ze springen er mooi uit!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt Tynke, ben benieuwd hoe je collega het vond,
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen