Welcome

Welcome

zaterdag 28 mei 2011

Blomkes!!!

Gelmar was helemaal enthousiast bij het zien van mijn gemaakte bloemetjes...


De tutorial staat op de blog van Pauline van den Bosch

Mijn Engels is niet heel geweldig, maar de plaatjes zijn op zich al redelijk verhelderend.
Ik heb de volgende materialen gebruikt:

-Gedroogde babydoekjes (ik vergeet ze nog wel eens dicht te doen, dus dat kwam nu wel goed uit!)
- Distressinkt, ik heb de volgende kleuren gebruikt: wild honey, fired brick, broken china, dusty concord en victorian velvet.
- Gesso
- Puffy paint
- Meeldraden van Kars (heb ik gekocht bij Liselore Design, ik vind ze ideaal! Scheelt weer prutsen..)
- perlen pen

Ik heb de babydoekjes met de goede kant naar boven in een laagje Gesso gelegd, stukje aluminiumfolie er over en toen met de rol van de transparantfolie er overheen gerold, kon mijn deegroller niet vinden, dit ging ook prima. Daarna heb ik deze doekjes goed laten drogen. Ik heb het doekje door de helft en nog eens door de helft geknipt, en toen 2 velletjes nog eens door de helft. Zo heb ik verschillende formaten bloemen gemaakt, en ook heb ik verschillende vormen blaadjes geknipt. ( het doekje eerst in 3en vouwen, en dan door de helft, dan krijg je 6 bijna dezelfde blaadjes..) De puffypaint heb ik er in het begin vrij dik op gedaan, maar ik kwam er achter dat een paar dunnen streepjes ook al een heel leuk effect geeft.. Daarna weer goed laten drogen. Het is mij opgevallen toen ik er met de heattool overheen ging sommige blaadjes sneller krimpen dan andere, dus wees voorzichtig! Voor het hart heb ik bestaande meeldraadjes gebruikt, dit vond ik zelf wel zo gemakkelijk.. Sommige heb ik al wat stipjes perlenpen opgezet, de meesten nog niet omdat ik dit altijd nog kan doen bijpassend bij de LO of kaart....

Ik hoop dat het zo in combinatie met de tutorial duidelijk is.. Vraag anders maar!!!

Bedankt voor het kijken maar weer..

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig! Ik heb er ook al een paar gemaakt en er liggen nu weer een paar doekjes te drogen

    BeantwoordenVerwijderen